Oecumenische Vesper in het licht van Allerzielen

Nicolaaskerk

Van de Raad van Kerken-Baarn

Oecumenische Vesper in het Licht van Allerzielen

Zondagmiddag 29 oktober wordt er een bijzondere Vesper gehouden in de Nicolaaskerk. De Bach Cantorij Baarn voert de prachtige Cantate “Aus der Tiefe” uit, er is een mooie solo “Ich habe genug”, orgelmuziek en samenzang. Het bijzondere is dat alles in het teken staat van Allerzielen. Pastoor Joachim Skiba zal een korte inleiding houden over oorsprong en viering van Allerzielen en ds. Machteld van Woerden geeft uitleg over de Cantate.

Bij binnenkomst wordt u een waxinelichtje aangeboden, dat u in de kerk kunt aansteken, ter herinnering aan een geliefd mens. De prachtig gerestaureerde Nicolaaskerk zal sfeervol verlicht zijn en het koor van de Bach Cantorij Baarn zal op een bijzondere manier de viering openen. Na afloop wordt u door de Raad van Kerken ter afsluiting een glas wijn aangeboden.

De dienst begint om 17.00 uur; de kerk is open vanaf 16.30 uur. Bij de uitgang is er een vrijwillige collecte t.b.v. de musici.

Van harte welkom!