Kerkdienst

Paaskerk

Voorganger: ds. Florida de Kok

Op de 3e zondag in de veertigdagen tijd  mogen wij Florida de Kok ontvangen

Ik wist het niet, maar 1 maart schijnt de Nationale Complimentendag te zijn. We zijn midden in de veertigdagentijd - staat o.a. Exodus 20 op het leesrooster, ook wel bekend als de tien geboden. 'Met de complimenten van God!' denk ik er dan bij, al weet ik niet zeker of al ons handelen die complimenten verdienen. Het is soms al lastig genoeg om in onze ergernis tot 10 te kunnen tellen.

Voor de tweede keer ga ik in redelijk korte tijd bij u voor, een onverwacht genoegen. Er bleek een zondag 'over' en ik beschikbaar. Ter introductie: ik werk als predikant bij stichting Ruimzicht (www.ruimzicht.nl), een organisatie die zich onder andere bezighoudt met studentenhuisvesting. Wie op kamers wil, dat met overtuiging doet en een leuke groep mensen om zich heen wil, raad ik aan op de website te kijken. Er zijn, zo merkte ik vorige keer, diverse gemeenteleden (inclusief de eigen predikant en haar echtgenoot) die er uit eigen ervaring over kunnen vertellen.