Ontmoetingsmaaltijd van Gastvrij Baarn

13-11-2018 17:30
in het Brandpunt

Over ons

Gastvrij Baarn is in 2016 voortgekomen uit twee initiatieven van de Raad van Kerken en GroenLinks in samenwerking met VluchtelingenWerk. Er werd besloten de handen ineen te slaan en zo tot een gezamenlijk initiatief te komen. Hieruit zijn vervolgens de Ontmoetingsmaaltijden van Gastvrij Baarn ontstaan.

Het doel van de maaltijden is mensen in Baarn met elkaar in contact te laten komen. Dat geldt voor nieuwkomers, maar ook voor ‘oude’ Baarnaars. We willen nieuwe Baarnaars, dat wil zeggen statushouders, een begin van een sociaal netwerk in Baarn geven. Maar het biedt oude Baarnaars ook een mooie kans om in aanraking te komen met mensen die ze misschien niet vaak tegenkomen.

Door het organiseren van Ontmoetingsmaaltijden kan iedereen in een ontspannen en gezellige sfeer kennismaken met elkaar. We proberen bij elke maaltijd tafels te maken waar mensen elkaar niet kennen. Zo leer je elke keer nieuwe mensen kennen.

Wilt u mee-eten bij de eerstvolgende gelegenheid? Meldt u dan hier aan.

Gastvrij Baarn wordt gesponsord door Raad van Kerken Baarn en Zin in Baarn