Viering Goede Vrijdag

19-04-2019 19:30 - 20:30
Paaskerk

Goede vrijdag

Overal op de wereld staan mensen op Goede Vrijdag stil bij het lijden van Jezus van Nazareth. Jezus roept door zijn optreden zoveel verzet op dat hij wordt gearresteerd, aangeklaagd, ter dood veroordeeld en gekruisigd. Deze avond willen we hem in deze viering volgen op zijn weg en stilstaan bij zijn lijden. En bij het lijden tot op vandaag.

Deze avond zal het Passie gedeelte van het Oratorium ‘Van liefde Ongekend’, uitgevoerd worden door Message olv Marius van der Kuijl. Een prachtig, indringend oratorium waar we vorig jaar kennis mee mochten maken op de woensdagavondvesper in de Stille week. Een meditatieve viering, van luisteren, overwegen, zingen en rite. Bij het kruis van Jezus brengen we onze zorgen, moeiten en pijn. Dit doen we door een steentje neer te leggen bij het houten kruis voor in de kerk. Graag vragen we u om een steentje te zoeken, deze dagen en mee te nemen. Voorganger/ liturg is ds Marleen Kool.