Kerkdienst : ds. Christine v.d. End - Kranenburg

10-11-2019 10:00
Paaskerk

Voorganger: ds. Christine  v.d. End - Kranenburg

Lucas beschrijft hoe Jezus bij zijn intocht in Jeruzalem de stad voor zich ziet liggen en huilt, de vrede die de stad in haar naam draagt is ver te zoeken. Gelijk daarna volgt het verhaal van de tempelreiniging. Het is daar een rovershol geworden, met de woorden van Jezus. Toen Lucas zijn evangelie opschreef, was Jeruzalem al verwoest. Voor hem hangt het samen: als rovers de samenleving gaan regeren, komt het goede leven in de knel, ook rond de tempel. Aansluitend hangen de mensen aan Jezus’ lippen. Wat zou zijn boodschap daar in die tempel zijn geweest? Wat zou de mensen hebben geraakt? Deze zondag wordt er, aansluitend op de dankdag van de woensdag ervoor, weer een inzamelingsactie gehouden voor fruit en houdbare etenswaren voor de voedselbank. Dat er veel verzameld wordt om van te delen!