Goede Vrijdag: via internet Ds. Marleen Kool

10-04-2020 19:30
Paaskerk

Goede Vrijdag 10 april (19:30)

Overal op de wereld staan mensen op Goede Vrijdag stil bij het lijden van Jezus van Nazareth. Jezus roept door zijn optreden zoveel verzet op dat hij wordt gearresteerd, aangeklaagd, ter dood veroordeeld en gekruisigd. Deze avond willen we hem in deze viering volgen op zijn weg en stilstaan bij zijn eenzaamheid, zijn lijden.

De kerk is deze dag open van 10 - 18:45 uur. U bent welkom om even naar binnen te lopen,  een steentje neer te leggen bij het kruis dat voor in de kerk staat. Een steen als symbool voor wat je in deze tijd zwaar valt, voor verdriet, zorgen, voor dat wat je - al was het maar voor even- van je af wilt leggen, voor het aangezicht van de Eeuwige.

Ook kunt u een, thuis geschreven gebed neerleggen.

Er zullen deze dag, doorlopend verschillende musici zijn uit ons midden. Om beurten of op gepaste afstand spelen zij (passie) muziek. Steeds kunnen er maximaal drie mensen tegelijk naar binnen op de benodige afstand van elkaar. Daar zal goed op worden toegezien. U kunt via de zij ingang van de kerk naar binnen en door de oude hoofdingang naar buiten. Zo zorgen we met elkaar voor een goede doorloop.

S` Avonds om 19:30 is er een viering die u vanuit huis kunt meemaken.