Kerkdienst: ds. Christine van den End

22-08-2021 10:00 - 11:00
Paaskerk en via Kerkomroep

In het tijdschrift ‘De eerste dag’, wat ik altijd nasla voor het leesrooster en achtergrondinformatie, staat dat er deze zondag 22 augustus verschillende lezingen rond maaltijden ‘uit de hemel’ gelezen kunnen worden. Nu past samen eten bij uitstek bij kerk-zijn. Het staat symbool voor het leven delen, zoals Jezus dat ook deed met zijn leerlingen. Vandaar ook al die maaltijdverhalen. Terug van vakantie zal ik er een kiezen. Mooi om te bedenken wat er nu ‘hemels’ is aan het samen eten in de Bijbel. Tegen die tijd gaan we ook bijna de nieuwe ruimtes in gebruik nemen en u raadt het al, het samen eten en drinken zal niet ontbreken - als alle versoepelingen het tenminste toelaten. Iets om ons op te verheugen samen met Ds. Christine v.d End.