( overgenomen uit Paaspartout 03 2019)

In de vorige PaasPartout kon u lezen dat de op 10 februari geplande informatiebijeenkomst ging wijken voor de kennismaking met onze nieuwe predikant, ds. Christine van den End, en besluit gemeente en kerkenraad over het uitbrengen van een beroep.

In de Kerknoten kon u lezen dat de werkgroep PaasBest meer tijd nodig had, om de plannen eenvoudiger te maken.

Aangepast voorstel

Dat is inmiddels gebeurd. Er is een voorstel, dat nog steeds is gebaseerd op ons programma van eisen, op dat wat de verschillende groepen in de Paaskerk graag willen, op de manier waarop wij kerk willen zijn, maar het is nu beter afgestemd op het budget. Eenvoudiger gezegd: er was een prachtig ontwerp, maar te duur…

De werkgroep wil het nieuwe ontwerp graag presenteren aan alle Paaskerkers op zondag 31 maart. Dat doen we na de dienst, en na de koffie, in de kerkzaal.

Ter inzage

Het is een informatiebijeenkomst; er hoeven geen besluiten te worden genomen. Het ontwerp zal na de 31e een aantal zondagen ter inzage liggen, zodat iedereen in alle rust het kan bekijken en ook reacties kan geven. Een of meer leden van de werkgroep zullen dan aanwezig zijn, om vragen te beantwoorden en reacties in ontvangst te nemen.

Daarna zullen op- en aanmerkingen, voor zover dat technisch en financieel mogelijk is natuurlijk, worden verwerkt en kan het een definitief plan worden. Wat er nu getoond gaat worden, is een zogenaamd vlekkenplan: je kunt goed zien hoe de ruimtes worden ingedeeld en waarvoor ze gebruikt kunnen worden, maar niet alle details zijn al ingevuld.

Vragen

Op 31 maart zal nog eens kort achtergrond en doel van PaasBest worden verteld, waar we nu zijn in het proces, op welke punten we hebben bijgestuurd, mede naar aanleiding van opmerkingen vanuit de gemeente, en wat de financiële mogelijkheden zijn. Er zal veel ruimte zijn voor het stellen van vragen. Als u het vervelend vindt dat in zo’n grote groep te doen, kunt u dat ook voor of na de 31e via de mail doen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Tijdens de informatiebijeenkomst kunt u eventueel uw vraag of opmerking op een briefje aan een van de presentatoren geven.

Graag tot 31 maart!

Namens de werkgroep PaasBest