Catechese voor de basisschoolkinderen

Traditiegetrouw begonnen we in groep 3 en 4 met basiscatechese of kinderkring, maar de belangstelling daarvoor van ouders en vrijwilligers als leiding nam af. In overleg met een aantal ouders is nu gekozen voor een andere invulling. Er is regelmatig een Kliederkerk, waarin oud(ers) en jong samen praten en werken rond een thema. Ook zijn er inspiratiewandelingen voor ouders van jonge kinderen.

Provider voor klas 1-4

Voor tieners op de middelbare school in klas 1-4 is elke maand catechese, onder de naam Provider. Elke avond staat een ander, vaak actueel, thema centraal, waarover de tieners met elkaar in gesprek gaan.

Catechese voor klas 5-6 en mbo

Wie in klas 5-6 van de middelbare school of in de eerste jaren van het mbo zit, is welkom in een eigen groep. De leiding gaat met de tieners in deze leeftijd in gesprek over hun manier van geloven en kerk-zijn.

Catechese 18+

De leeftijdsgroep 18+ is niet altijd meer zo zichtbaar in de kerk en woont ook niet altijd meer thuis. We zoeken samen met ouders en andere gemeenteleden naar een passende invulling voor geloofsgesprekken voor deze jongvolwassenen.

Belangstelling of meer actuele informatie? Neem contact op met Marleen Kool: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.