Lezing Arthur Japin boek : Kolja

21-09-2017 20:00 - 21:30
Het Witte Kerkje

Boekhandel Den Boer en Vrijzinnig Baarn presenteren  in Het Witte Kerkje:

ARTHUR JAPIN

Arthur Japin zal een lezing geven over zijn nieuwste boek: Kolja

Kolja is acht jaar oud en doofstom als de broers Modest en Pjotr Tsjaikovski zich over hem ontfermen. Achttien jaar trekken zij met hem op. Reizend door Europa bevrijden zij de jongen uit zijn isolement. Modest leert hem liplezen en feilloos spreken. Dankzij Pjotr lukt het hem zelfs muziek te ervaren. Kort voordat de componist in 1893 sterft, richt hij zijn laatste brief, een smeekbede, aan Kolja.

Als de jongeman, inmiddels 25, op de ochtend van Tsjaikovski’s overlijden in Petersburg arriveert, begint hij te twijfelen aan de officiële doodsoorzaak, cholera. De ware toedracht wordt door iedereen stilgehouden. Maar stilte kent voor een dove als Kolja geen geheimen.

Stierf de componist een natuurlijke dood of was hij slachtoffer van een complot? Wat stond er in de brieven waarmee men hem chanteerde? Wat was de rol van het geheimzinnige studiegenootschap en hun erecode? Wie dreef Tsjaikovski tot zijn gruwelijke dood en waarom greep de Tsaar niet in?

Kolya heeft drie dagen, tot de staatsbegrafenis, om de waarheid te achterhalen. Maar terwijl Petersburg gonst van de geruchten, rijst de vraag of hij de Tsjaikovski’s, die hem leerden spreken, niet beter dient door nu te zwijgen.

Een roman gebaseerd op soms ( te lang ) verzwegen gebeurtenissen.

Plaats:          Het Witte Kerkje , Kampstraat 43 Baarn

Datum:         Donderdag 21 september 2017

Aanvang:      20.00u.

Kosten:         10,00 euro

Kaarten zijn te verkrijgen bij Boekhandel Den Boer, Laanstraat 67 – 69

Er is gelegenheid tot een napraat onder het genot van een drankje en een hapje

Het boek zal op 12 sept in de winkel liggen.

U kunt tevens op de bewuste avond uw exemplaar aanschaffen en laten signeren door Arthur Japin.