Baarns Mannenkoor en Jeugdkoor geven een stemmig kerstconcert.

15-12-2017 20:15
Paaskerk

Baarns Mannenkoor en Jeugdkoor geven een stemmig kerstconcert.

Het Baarns Mannenkoor is blij , dat het Jeugdkoor van Zangschool Utrecht mee doet met het jaarlijks kerstconcert. Dit jeugdkoor staat in Europa hoog in de ranglijst. Zij hebben al diverse prijzen weten te behalen.

Drie jaar geleden kwam het koor met de leeftijd van ongeveer 5 /m 15 jaar. Dit jaar is er voor gekozen om iets oudere leden mee te nemen. In leeftijd van 12 t/m 18 jaar. Alles wordt door hen uit het hoofd gezongen. Naast de twee blokken, die zij beschikbaar hebben, zingen zij ook samen met het mannenkoor.

Het altijd mooie Panis Angelicus bijvoorbeeld en ook het overbekende Cantique de Noël van Martin Koekelkoren komt voorbij. En niet te vergeten, het o zo mooie Transeamus.

Het mannenkoor, onder de bezielende leiding van haar jonge dirigent (25 jaar) Mark Walter,

heeft ook en prachtig repertoire. Zij zingen oa. Maria Wiegenlied, O Jubel, o freud en Stille nacht.

Er is ook ruimte gemaakt om een paar nummers samen met de kerk te zingen.

Al met al belooft het een prachtig concert te worden en dat de mensen daarna in kerststemming weer huiswaarts gaan.

Het kerstconcert is op vrijdag 15 december en begint om 20.15 uur.

Plaats van concert is: Paaskerk, Oude Utrechtseweg 4a te Baarn.

De entree is € 10.00 per volwassene en € 5.00 voor kinderen t/m 12 jaar.