Feest van de Geest 2018

Nicolaaskerk

feest-van-de-geest.JPG - 1,32 MB

Feest van de Geest 2018

De Raad van Kerken organiseert dit jaar op zaterdag 19 mei een Feest van de Geest, met als thema “Levensadem”. Tijdens Hemelvaart ging Jezus voorgoed naar de Hemel, maar hij beloofde zijn leerlingen niet in de steek te laten. Jezus had aan zijn discipelen beloofd dat hij na zijn hemelvaart de Heilige Geest zou sturen. Die zou hen helpen in hun persoonlijke geloof en kracht geven om te kunnen getuigen van dit geloof. De Heilige Geest werd na Jezus' hemelvaart in een duif naar de aarde gestuurd. Dit ging gepaard met een hevige windvlaag en vuurtongen. Op dat moment wisten Jezus’ volgelingen dat God hun de Heilige Geest had geschonken. Plots konden zij in allerlei vreemde talen praten en vertelden ze iedereen over Gods grote daden. In de christelijke traditie gedenken we deze gebeurtenis met Pinksteren.  De windvlaag als ademtocht, de vuurtongen als teken van inspiratie en gedrevenheid, de duif als symbool van liefde en geestkracht. Kunstzinnige leden van de bij de Raad van Kerken-Baarn aangesloten geloofsgemeenschappen laten in hun werk(en) zien wat hen inspireert, motiveert en “adem” geeft. Dat komt onder andere tot uiting in textiel, schilderijen, iconen, papierknipkunst, bloemsierkunst, aardewerk en zang en muziek. In de Nicolaaskerk, Kerkstraat 19 te Baarn zullen op zaterdag 19 mei van 12:00 tot 17:00 uur alle creatieve uitingen worden tentoongesteld. Tevens treedt het koor De Amore op en zullen gerenommeerde organisten als Willem Vonk en Richard Vos het orgel bespelen. Laat u inspireren! De Raad van Kerken wil u met deze activiteit de sfeer van Pinksteren laten proeven en nodigt iedereen van harte uit om de prachtige Nicolaaskerk en de expositie te bezoeken. De entree is gratis.

Jannie Terlouw