Viering Paaswake met ds. Christine van den End. Online de viering volgen? Klik hier. Ook meer info.

30-03-2024 21:00

De viering is online te volgen en later terug te zien via Kerkdienst via de kerkomroep

In de Paaswake maken we de over­gang van het donker naar het licht. We vieren het geheim van Pasen, de opstanding van Christus. Huub Oos­terhuis dicht: ‘Want niemand weet wat leven is, alleen dat het gegeven is - en dat van dit geheimenis God be­gin en einde is’. Het is een viering vol rituelen, want door te zien, te doen, te voelen, ervaren we iets van het ge­heim. Er is nieuw licht dat in het don­ker van de nacht binnen wordt ge­bracht, licht van Pasen. Licht dat we aan elkaar doorgeven. Door het oer­water van chaos en dood heen wacht ons een nieuw begin, een ervaring die in het dopen wordt gesymboliseerd. Het doopwater een teken dat met ons meegaat, hernieuwd op deze avond.